Rzeczowy wykaz akt
Jednolity rzeczowy wykaz akt Powiatowego Urzędu Pracy w Trzebnicy
Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Trzebnicy Nr 5/2005 z dnia 09.12.2005 r.
Wykaz klas I i II stopnia podziału
0 Zarządzanie
00 Organy kolegialne
01 Organizacja
02 Akty normatywne. Obsługa prawna
03 Plany, sprawozdania, statystyka, analizy
04 Informatyka
05 Skargi i wnioski oraz listy obywateli
06 Wydawnictwa. Popularyzacja.
Informacje
07 Współpraca z krajowymi instytucjami
08 Kontakty zagraniczne
09 Kontrole własnego Urzędu
1 Kadry
10 Zasady pracy i płacy
11 Zatrudnianie
12 Ewidencja osobowa
13 Bezpieczeństwo i higiena pracy
14 Szkolenie i doskonalenie zawodowe
pracowników Urzędu
15 Dyscyplina pracy
16 Sprawy socjalno-bytowe pracowników
17 Ubezpieczenia osobowe pracowników
2 Środki rzeczowe
20 Podstawowe zasady gospodarowania
środkami rzeczowymi
21 Inwestycje i remonty kapitalne
22 Administracja nieruchomościami
23 Gospodarka materiałowa
24 Źródła zaopatrzenia
25 Transport, łączność, infrastruktura
informatyczna i telekomunikacyjna
26 Ochrona obiektów, mienia. Sprawy obrony cywilnej
27 Przetargi i zamówienia publiczne
3 Ekonomika
30 Podstawowe zasady ekonomiczno-
finansowe
31 Finansowanie
32 Księgowość budżetowa
33 Rozliczenia płac
34 Księgowość materiałowo-towarowa
35 Fundusze, środki specjalne
36 Inwentaryzacja
37 Dyscyplina finansowa
4 Obserwacja rynku pracy, plany, programy, partnerstwo na rynku pracy.
40 Przepisy i zasady dotyczące działań na rynku pracy
41 Obserwacja rynku pracy
42 Plany i programy rynku pracy
43 Partnerstwo na rynku pracy
5 Usługi rynku pracy
50 Przepisy i wyjaśnienia dotyczące świadczenia usług rynku pracy
51 Pośrednictwo pracy
52 Usługi EURES
53 Poradnictwo zawodowe
54 Kluby pracy
55 Szkolenia
6 Instrumenty rynku pracy
60 Przepisy i wyjaśnienia dotyczące instrumentów rynku pracy
61 Prace interwencyjne i roboty publiczne
62 Finansowanie staży, przygotowania zawodowego, stypendiów i szkoleń
63 Dofinansowanie miejsca pracy
64 Pomoc finansowa bezrobotnemu w związku z podjęciem pracy
7 Rejestracja bezrobotnych lub poszukujących pracy oraz ustalenie praw do świadczeń
70 Przepisy i wyjaśnienia dotyczące rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy oraz ustalania praw do świadczeń
71 Rejestracja bezrobotnych lub osób poszukujących pracy
72 Obsługa wypłat zasiłków
73 Świadczenia dla rolników zwalnianych z pracy
74 Wpłaty na Fundusz Pracy osób zatrudnionych za granicą
Symbole klasyfikacyjne
|
Hasło klasyfikacyjne
|
Kategorie dokumentacji
|
Uwagi
|
|||||
I
|
II
|
III
|
IV
|
w komórce merytorycznej
|
w innej komórce
|
|||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
|
0
|
|
|
|
ZARZĄDZANIE
|
|
|
|
|
|
00
|
|
|
Organy kolegialne
|
|
|
|
|
|
|
000
|
|
Powiatowa Rada Zatrudnienia
|
A
|
Bc
|
do kategorii A kwalifikuje się dane o składzie, materiały na obrady, protokoły posiedzeń, uchwały, wnioski, stenogramy, regulaminy, itp.; do kategorii B2 zalicza się dokumentację obsługi organizacyjno-technicznej (np. korespondencję operatywną).
|
|
|
|
001
|
|
Własne komisje i zespoły (stałe i doraźne)
|
A
|
Bc
|
Rodzaje dokumentacji i jej kwalifikacja jak przy klasie 000. Dla każdej komisji i zespołu zakłada się odrębnią teczkę.
|
|
|
|
002
|
|
Konferencje, zjazdy, sympozja, sesje organizowane przez Urząd
|
A
|
Bc
|
nie będące szkoleniami własnych pracowników Urzędu oraz bezrobotnych i innych poszukujących pracy. Rodzaje dokumentacji i jej kwalifikacja oraz sposób prowadzenia jak przy klasie 001
|
|
|
|
003
|
|
Udział w obcych organach kolegialnych
|
A
|
Bc
|
do kategorii A zalicza się własne wystąpienia, referaty, opracowania, notatki problemowe, sprawozdania; do kategorii B5 – pozostałą dokumentację. Dla każdego organu można założyć odrębnie numerowaną podteczkę jak przy klasie 001
|
|
|
|
004
|
|
Zebrania pracowników
|
A
|
Bc
|
inne niż przy klasach 001 i 002; rodzaje dokumentacji i jej kwalifikacja jak przy klasie 000
|
|
|
||||||||
|
01
|
|
|
Organizacja
|
|
|
|
|
|
|
010
|
|
Organizacja organów nadrzędnych
|
B10
|
Bc
|
statuty, regulaminy, schematy organizacyjne jednostek nadrzędnych, np. władz samorządowych, itp.
|
|
|
|
011
|
|
Organizacja własnego Urzędu
|
A
|
Bc
|
przepisy ogólnopaństwowe i samorządowe dotyczące bezpośrednio własnego Urzędu, akty erekcyjne, nadanie numeru NIP, REGON, uprawnienia Urzędu, regulaminy i schematy organizacyjne, zakresy działania, zmiany organizacyjne, likwidacja, łączenie, zmiany na stanowiskach pracy (protokoły zdawczo-odbiorcze stanowisk pracy)
|
|
|
|
012
|
|
Obsługa kancelaryjna Urzędu.
|
|
|
|
|
|
|
|
0120
|
Przepisy kancelaryjne i archiwalne
|
A
|
Bc
|
instrukcja kancelaryjna, jednolity rzeczowy wykaz akt, instrukcja o organizacji i zakresie działania archiwum zakładowego inne instrukcje dot. postępowania z dokumentacją.
|
|
|
|
|
0121
|
Środki ewidencji i kontroli obiegu dokumentacji
|
B5
|
–––
|
kontrolki wpływu i wysyłanej korespondencji, dowody opłat i doręczeń pocztowych, rejestry faksów, telegramów, poczty elektronicznej i innego typu przesyłek, terminarze, kalendarze
|
|
|
|
|
0122
|
Wzory druków i formularzy oraz ich wykazy
|
A
|
Bc
|
opracowanie wzorów
|
|
|
|
|
0123
|
Ewidencja druków ścisłego zarachowania
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
|
0124
|
Wzory odciskowe pieczęci
|
A
|
–––
|
ewidencja pieczęci i pieczątek wraz ze zbiorem ich odcisków. Zamówienia i realizacja przy klasie 230
|
|
|
|
013
|
|
Archiwum zakładowe
|
|
|
przepisy kancelaryjne i archiwalne przy klasie 0120
|
|
|
|
|
0130
|
Ewidencja dokumentacji archiwum zakładowego
|
A
|
Bc
|
spisy zdawczo-odbiorcze dokumentacji, wykaz spisów zdawczo-odbiorczych, protokoły zagubienia lub zniszczenia dokumentacji. korespondencja, protokoły oceny dokumentacji niearchiwalnej. Spisy dokumentacji przekazywanej na makulaturę, protokoły potwierdzające zniszczenie dokumentacji. Korespondencja i spisy akt przekazywanych do innych instytucji, np. do archiwum państwowego, ZUS
|
|
|
|
|
0131
|
Udostępnianie dokumentacji
|
B2
|
–––
|
podania, zezwolenia, karty lub księgi (rejestry) udostępniania akt, korespondencja, itp.
|
|
|
|
014
|
|
Pełnomocnictwa i upoważnienia
|
B10
|
Bc
|
również bankowe karty wzoru podpisu. Okres przechowywania liczy się od daty wycofania lub wygaśnięcia pełnomocnictwa czy upoważnienia.
|
|
|
|
015
|
|
Zbiory biblioteczne Urzędu
|
|
|
tj. dzienniki ustaw, dzienniki urzędowe, monitory, czasopisma, literatura fachowa, itp.
|
|
|
|
|
0150
|
Ewidencja zbiorów bibliotecznych
|
A
|
–––
|
księgi (rejestry) inwentarzowe, katalogi, bazy danych
|
|
|
|
|
0151
|
Gromadzenie zbiorów bibliotecznych
|
B5
|
–––
|
zakupy zbiorów, prenumeraty, dary, wymiany
|
|
|
|
016
|
|
Udostępnianie informacji publicznej
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
||||||||
|
02
|
|
|
Akty normatywne. Obsługa prawna
|
|
|
|
|
|
|
020
|
|
Zbiór aktów normatywnych władz i organów nadrzędnych i współdziałających
|
B10
|
Bc
|
okres przechowywania liczy się od daty utraty mocy prawnej aktu
|
|
|
|
021
|
|
Zbiór aktów normatywnych własnych
|
A
|
Bc
|
komplet podpisanych przez Dyrektora Urzędu zarządzeń, poleceń służbowych, komunikatów, instrukcji, pism okólnych, itp. Dla każdego rodzaju aktów normatywnych zakłada się odrębną teczkę na każdy rok kalendarzowy. Materiały źródłowe wraz z jednym egzemplarzem aktu przechowuje się i rejestruje w odpowiedniej teczce założonej zgodnie z wykazem akt w komórce organizacyjnej, która akt przygotowała.
|
|
|
|
022
|
|
Opiniowanie projektów aktów prawnych i projektów umów zawieranych przez Urząd
|
BE5
|
Bc
|
|
|
|
|
023
|
|
Opinie prawne
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
024
|
|
Sprawy sądowe i sprawy w postępowaniu administracyjnym
|
B10
|
Bc
|
okres przechowywania liczy się od daty wykonania prawomocnego orzeczenia lub umorzenia sprawy.
|
|
|
||||||||
|
03
|
|
|
Plany, sprawozdania, statystyka, analizy
|
|
|
W NIŻEJ ROZBUDOWANYCH KLASACH UJMOWANE SĄ PLANY I SPRAWOZDANIA DOT. WSZELKICH RODZAJÓW ZAGADNIEŃ PROWADZONYCH PRZEZ URZĄD, W TYM DZIAŁALNOŚCI USTAWOWEJ, Z WYJĄTKIEM OBSERWACJI RYNKU PRACY (ZOB. KLASA 41)
|
|
|
|
030
|
|
Wytyczne i wskaźniki dotyczące planowania i sprawozdawczości (statystycznej i opisowej)
|
BE5
|
Bc
|
do kategorii A zalicza się opracowania własne, a do kategorii B5 opracowania zewnętrzne. Okres przechowywania liczy się od momentu utraty mocy prawnej przepisu.
|
|
|
|
031
|
|
Programy, plany i sprawozdania z jednostek obcych
|
B5
|
Bc
|
przesyłane do wiadomości lub wykorzystania
|
|
|
|
032
|
|
Programy własne Urzędu
|
A
|
Bc
|
dotyczy programów perspektywicznych
|
|
|
|
033
|
|
Plany własne Urzędu
|
|
|
|
|
|
|
|
0330
|
Plany wieloletnie
|
A
|
Bc
|
|
|
|
|
|
0331
|
Plany roczne i jednorodne
|
A
|
Bc
|
|
|
|
|
|
0332
|
Plany okresowe
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
034
|
|
Sprawozdania własne Urzędu
|
|
|
|
|
|
|
|
0340
|
Sprawozdania z realizacji planów wieloletnich
|
A
|
Bc
|
|
|
|
|
|
0341
|
Sprawozdania roczne
|
A
|
Bc
|
|
|
|
|
|
0342
|
Sprawozdania okresowe
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
035
|
|
Sprawozdania statystyczne
|
|
|
|
|
|
|
|
0350
|
Sprawozdania statystyczne końcowe
|
A
|
Bc
|
|
|
|
|
|
0351
|
Sprawozdania statystyczne cząstkowe
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
036
|
|
Analizy działalności, analizy ekonomiczne, inne analizy
|
A
|
Bc
|
własne oraz sporządzane jako odpowiedzi na ankiety i zapytania
|
|
|
||||||||
|
04
|
|
|
Informatyka
|
|
|
sprawy dot. zakupu i eksploatacji komputerów i infrastruktury – zob. klasy 23 i 25
|
|
|
|
040
|
|
Projektowanie, homologacje i wdrażanie oprogramowania i systemów informatycznych
|
B5
|
Bc
|
dokumentacja techniczna oprogramowania, umowy, oferty, zlecenia, korespondencja, notatki, plany prac, harmonogramy, protokoły odbioru prac, raporty, dokumentacja trybu homologacji, umowy i licencje na oprogramowanie, przy czym okres przechowywania w przypadku umów i licencji liczy się od momentu wygaśnięcia umowy licencyjnej.
|
|
|
|
041
|
|
Eksploatacja systemów informatycznych i oprogramowania
|
|
|
|
|
|
|
|
0410
|
Organizacja prac eksploatacyjnych systemów informatycznych
|
B5
|
Bc
|
rodzaje dokumentacji wymieniono przy klasie 040
|
|
|
|
|
0411
|
Instrukcje eksploatacji systemów informatycznych, systemów ewidencjonowania informacji, nośników i kopii bezpieczeństwa oraz archiwizowania oprogramowania i zbiorów danych
|
A
|
Bc
|
do kategorii A zalicza się instrukcje własne, ale również obce, jeżeli dotyczyły ważnego oprogramowania dla Urzędu lub były dla niego przygotowane. Pozostałe – kategoria B5, przy czym okres przechowywania liczy się od daty utraty aktualności przez daną instrukcję.
|
|
|
|
|
0412
|
Ewidencja stosowanych systemów i programów
|
A
|
Bc
|
|
|
|
|
|
0413
|
Zbiory danych na nośnikach informatycznych (banki danych)
|
A
|
Bc
|
dane zachowane na nośnikach informatycznych (każdorazowo minimum w 2 kopiach zabezpieczających) oraz wydruki zabezpieczające. Bazy danych zawierające dane z dokumentacji księgowości i administracji przechowywane są tak długo jak określone to zostało w odpowiednich dla tej dokumentacji klasach rzeczowych wykazu akt
|
|
|
|
|
0414
|
Ustalanie uprawnień dostępu do danych i systemów
|
B5
|
Bc
|
okres przechowywania liczy się od daty utraty uprawnień do dostępu
|
|
|
||||||||
|
05
|
|
|
Skargi i wnioski oraz listy obywateli
|
|
|
|
|
|
|
050
|
|
Przepisy dot. załatwiania skarg i wniosków
|
A
|
Bc
|
|
|
|
|
051
|
|
Załatwianie skarg i wniosków
|
A
|
Bc
|
w tym ich ewidencja (rejestr)
|
|
|
||||||||
|
06
|
|
|
Wydawnictwa. Popularyzacja. Informacje.
|
|
|
|
|
|
|
060
|
|
Wydawnictwa
|
A
|
Bc
|
do kategorii A kwalifikuje się materiały do danego wydawnictwa wraz z dwoma egzemplarzami wydawnictwa; do kategorii B2 zalicza się dokumentację spraw technicznych, np. zlecenia, rozliczenia, kopie faktur, korespondencję
|
|
|
|
061
|
|
Wycinki prasowe o własnej działalności oraz inne zewnętrzne materiały informacyjne na temat Urzędu
|
A
|
Bc
|
możliwy podział według grup rzeczowych
|
|
|
|
062
|
|
Informacje własne dla mass mediów, odpowiedzi na krytykę prasową, konferencje prasowe, wywiady z dyrekcją i przedstawicielami Urzędu
|
A
|
Bc
|
|
|
|
|
063
|
|
Wystawy, pokazy, targi
|
A
|
Bc
|
inne niż przy klasie 51; do kategorii A zalicza się programy, projekty plastyczne, scenariusze, teksty, plakaty, ulotki, nagrania, itp., a do kategorii B5 – korespondencję związaną z techniczną i organizacyjną obsługą
|
|
|
||||||||
|
07
|
|
|
Współpraca z krajowymi instytucjami
|
|
|
OBEJMUJE SPRAWY OGÓLNE WSPÓŁPRACY NIEZWIĄZANE BEZPOŚREDNIO Z AKTAMI INNYCH KLAS (NP. KLASA 43)
|
|
|
|
070
|
|
Współpraca z organami administracji rządowej
|
BE5
|
Bc
|
do kategorii A należy zakwalifikować opracowania powstałe w wyniku współpracy oraz korespondencję merytoryczną, do kategorii B5 pozostałe dokumenty. Dla poszczególnych organów, urzędów i władz można zakładać odrębnie numerowane podteczki. Umowy i porozumienia – przy klasie 073
|
|
|
|
071
|
|
Współpraca z organami samorządu terytorialnego i samorządowymi jednostkami organizacyjnymi
|
BE5
|
Bc
|
jak przy klasie 070
|
|
|
|
072
|
|
Współpraca z innymi instytucjami krajowymi
|
BE5
|
Bc
|
jak przy klasie 070
|
|
|
|
073
|
|
Umowy i porozumienia z innymi jednostkami dotyczące zakresu i sposobu działania własnego Urzędu oraz dotyczące współpracy
|
A
|
Bc
|
okres przechowywania liczy się od daty wygaśnięcia umowy lub jej aneksów
|
|
|
|
074
|
|
Reprezentacja w zakresie współpracy krajowej
|
B2
|
Bc
|
zaproszenia, zawiadomienia, życzenia, podziękowania, kondolencje, foldery reklamowe
|
|
|
||||||||
|
08
|
|
|
Kontakty zagraniczne
|
|
|
|
|
|
|
080
|
|
Współpraca z zagranicznymi instytucjami
|
BE5
|
Bc
|
jak przy klasie 070
|
|
|
|
081
|
|
Obsługa wyjazdów zagranicznych własnych pracowników
|
B5
|
Bc
|
przy czym indywidualne instrukcje dla delegowanych, rejestry wyjazdów oraz sprawozdania kwalifikuje się do kategorii A
|
|
|
|
082
|
|
Obsługa delegacji zagranicznych
|
B5
|
Bc
|
przy czym programy pobytu oraz sprawozdania z przebiegu rozmów i spotkań kwalifikuje się do kategorii A
|
|
|
|
083
|
|
Reprezentacja w zakresie współpracy międzynarodowej
|
B2
|
Bc
|
jak przy klasie 074
|
|
|
||||||||
|
09
|
|
|
Kontrole własnego Urzędu
|
|
|
PLANOWANIE I SPRAWOZDAWCZOŚĆ PRZY KLASIE 03
|
|
|
|
090
|
|
Zasady i tryb przeprowadzania kontroli
|
A
|
Bc
|
przepisy i ustalenia własne i zewnętrzne
|
|
|
|
091
|
|
Kontrole kompleksowe i problemowe zewnętrzne
|
A
|
Bc
|
protokoły, sprawozdania z kontroli, wnioski, zarządzenia pokontrolne, sprawozdania z realizacji zaleceń; każda kontrola stanowi osobną sprawę.
|
|
|
|
092
|
|
Kontrole wycinkowe i doraźne zewnętrzne
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
093
|
|
Kontrole wewnętrzne w Urzędzie
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
093
|
|
Książka kontroli
|
B5
|
–––
|
|
|
|
||||||||
1
|
|
|
|
KADRY
|
|
|
|
|
|
10
|
|
|
Zasady pracy i płacy
|
|
|
DOTYCZĄCE WŁASNYCH PRACOWNIKÓW
|
|
|
|
100
|
|
Zbiór przepisów prawnych zewnętrznych dotyczących pracy i płac oraz spraw osobowych
|
B10
|
Bc
|
okres przechowywania liczy się od momentu utraty mocy prawnej aktu
|
|
|
|
101
|
|
Przepisy własne dotyczące pracy i płacy
|
A
|
Bc
|
regulaminy pracy, regulaminy premiowania i przyznawania nagród, siatki płac, zasady dotyczące stawek i etatów, wykazy etatów oraz korespondencja w ww. sprawach
|
|
|
||||||||
|
11
|
|
|
Zatrudnianie
|
|
|
|
|
|
|
110
|
|
Zatrudnianie pracowników
|
B2
|
Bc
|
akta dotyczące konkretnych pracowników odkłada się do akt osobowych danego pracownika
|
|
|
|
111
|
|
Zwalnianie pracowników
|
B2
|
Bc
|
jak przy klasie 110
|
|
|
|
112
|
|
Opinie o pracownikach
|
B5
|
Bc
|
jak przy klasie 110
|
|
|
|
113
|
|
Rozmieszczanie i wynagradzanie pracowników
|
B2
|
Bc
|
przeniesienia, zastępstwa, awanse, podwyżki, nominacje, przydział; postępowanie z dokumentacją jak przy klasie 110
|
|
|
|
114
|
|
Prace zlecone
|
|
|
|
|
|
|
|
1140
|
Prace zlecone ze składką na ZUS
|
B50
|
Bc
|
|
|
|
|
|
1141
|
Prace zlecone bez składki na ZUS
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
115
|
|
Nagrody, odznaczenia, kary
|
|
|
|
|
|
|
|
1150
|
Nagrody jubileuszowe
|
B10
|
–––
|
wnioski i decyzje, kopie pism o przyznaniu nagród odkłada się do akt osobowych
|
|
|
|
|
1151
|
Nagrody z Funduszu Pracy
|
B10
|
–––
|
jak przy klasie 1150
|
|
|
|
|
1151
|
Odznaczenia państwowe, samorządowe i inne
|
B5
|
–––
|
wnioski
|
|
|
|
|
1152
|
Kary dyscyplinarne i inne kary
|
Bc
|
–––
|
|
|
|
|
116
|
|
Wojskowe sprawy pracowników
|
B5
|
–––
|
jak przy klasie 110
|
|
|
||||||||
|
12
|
|
|
Ewidencja osobowa
|
|
|
|
|
|
|
120
|
|
Akta osobowe pracowników
|
BE50
|
–––
|
dla każdego pracownika prowadzi się odrębną teczkę zawierającą dokumenty zgodnie z przepisami wykonawczymi do kodeksu pracy. Okres przechowywania liczy się od daty zwolnienia pracownika, jeśli akt osobowych nie przekazano w ślad za przeniesionym pracownikiem.
|
|
|
|
121
|
|
Pomoce ewidencyjne do akt osobowych
|
B50
|
–––
|
skorowidze, księgi ewidencyjne, karty personalne, rejestry, itp.
|
|
|
|
122
|
|
Legitymacje służbowe
|
B5
|
–––
|
rejestr wydanych legitymacji, sprawy duplikatów, zwrócone legitymacje, itp.
|
|
|
|
123
|
|
Zaświadczenia o zatrudnieniu i wynagrodzeniu
|
B5
|
–––
|
|
|
|
||||||||
|
13
|
|
|
Bezpieczeństwo i higiena pracy
|
|
|
|
|
|
|
130
|
|
Przepisy o bezpieczeństwie i higienie pracy
|
A
|
Bc
|
do kategorii A zalicza się własne przepisy, a do kategorii B5 – przepisy zewnętrzne. Okres przechowywania liczy się od momentu utraty mocy prawnej aktu.
|
|
|
|
131
|
|
Przeglądy warunków i bezpieczeństwa pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
132
|
|
Wypadki przy pracy i w drodze do pracy i z pracy
|
B10
|
Bc
|
protokoły, zawiadomienia, rejestr wypadków, karty wypadków, oświadczenia, orzeczenia; przy czym dokumentacja wypadków zbiorowych, śmiertelnych i inwalidzkich kwalifikowana jest do kategorii A
|
|
|
|
133
|
|
Rejestr czynników szkodliwych
|
B50
|
Bc
|
|
|
|
|
134
|
|
Badania lekarskie
|
B5
|
–––
|
|
|
|
||||||||
|
14
|
|
|
Szkolenie i doskonalenie zawodowe pracowników Urzędu
|
|
|
|
|
|
|
140
|
|
Zasady i programy szkolenia i doskonalenia
|
A
|
Bc
|
własne ustalenia
|
|
|
|
141
|
|
Dokształcanie pracowników
|
B5
|
Bc
|
studia, szkolenia, specjalizacje organizowane przez inne instytucje dla własnych pracowników, ewidencja; kopie dokumentów ukończenia odkłada się do akt osobowych
|
|
|
|
142
|
|
Szkolenia organizowane przez Urząd
|
B5
|
Bc
|
do kategorii B5 kwalifikuje się dokumentację obsługi organizacyjnej szkoleń. Zaświadczenia, świadectwa nauki-do akt osobowych.
|
|
|
|
143
|
|
Staże zawodowe i praktyki szkoleniowe własnych pracowników krajowe i zagraniczne
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
144
|
|
Praktyki zawodowe osób z zewnątrz w Urzędzie
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
||||||||
|
15
|
|
|
Dyscyplina pracy
|
|
|
|
|
|
|
150
|
|
Przepisy prawne dotyczące czasu pracy, dyscypliny pracy, urlopów, delegacji, prac dodatkowych
|
A
|
Bc
|
do kategorii A zalicza się opracowania własne, a do kategorii B5 opracowania obce. Okres przechowywania liczy się od momentu utraty mocy prawnej aktu.
|
|
|
|
151
|
|
Ustalanie czasu pracy pracowników Urzędu
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
152
|
|
Dowody obecności w pracy
|
|
|
|
|
|
|
|
1520
|
Listy obecności
|
B3
|
––––
|
listy obecności, karty obecności w pracy, raporty obecności
|
|
|
|
|
1521
|
Ewidencja wyjść służbowych
|
B3
|
––––
|
|
|
|
|
|
1522
|
Ewidencja wyjść prywatnych
|
B3
|
––––
|
|
|
|
|
153
|
|
Absencje
|
B3
|
––––
|
do kategorii B3 zalicza się ewidencję zwolnień lekarskich i urlopów okolicznościowych oraz zwolnienia lekarskie. Usprawiedliwienia nieobecności do kategorii Bc.
|
|
|
|
154
|
|
Urlopy pracownicze
|
|
|
|
|
|
|
|
1540
|
Urlopy wypoczynkowe
|
B3
|
––––
|
karty i listy urlopowe, plany urlopów, wnioski urlopowe
|
|
|
|
|
1541
|
Urlopy okolicznościowe
|
B3
|
––––
|
Jak w klasie 1540
|
|
|
|
|
1542
|
Urlopy bezpłatne
|
B3
|
––––
|
Jak w klasie 1540
|
|
|
|
|
1543
|
Urlopy wychowawcze
|
B3
|
––––
|
Jak w klasie 1540
|
|
|
|
155
|
|
Ewidencja delegacji służbowych
|
B2
|
––––
|
rachunki kosztów delegacji należą do dowodów księgowych – kategoria B5
|
|
|
|
156
|
|
Zezwolenia na prace dodatkowe
|
B2
|
Bc
|
w tym rejestr pracowników wykonujących prace dodatkowe
|
|
|
|
157
|
|
Rozliczenia czasu pracy pracowników
|
B5
|
––––
|
w tym godziny nadliczbowe
|
|
|
|
158
|
|
Zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej
|
B10
|
Bc
|
postępowanie w sprawie dopuszczenia do informacji niejawnych, certyfikaty dopuszczenia, oświadczenia. Okres przechowywania liczy się od roku następnego po wygaśnięciu zobowiązania lub uprawnienia dostępu do informacji niejawnych
|
|
|
|
159
|
|
Polecania służbowe
|
B3
|
––––
|
|
|
|
||||||||
|
16
|
|
|
Sprawy socjalno-bytowe pracowników
|
|
|
|
|
|
|
160
|
|
Przepisy prawne dotyczące spraw socjalno-bytowych
|
A
|
Bc
|
do kategorii A zalicza się własne ustalenia, np. regulaminy gospodarowania funduszem świadczeń socjalnych, a do kategorii B5 przepisy zewnętrzne. Okres przechowywania liczy się od momentu utraty mocy prawnej aktu
|
|
|
|
161
|
|
Sprawy socjalno-bytowe załatwiane w ramach zakładowego funduszu świadczeń socjalnych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
162
|
|
Zaopatrzenie rzeczowe pracowników
|
B3
|
Bc
|
dokumentacja dot. praw i przyznawania odzieży ochronnej
|
|
|
|
163
|
|
Wypoczynek pracowników i ich rodzin
|
B3
|
Bc
|
dokumentacja dot. wczasów pracowniczych i rodzinnych oraz obozów, koloni dla dzieci i młodzieży, „zielonych szkół”, np. podania i decyzje
|
|
|
|
164
|
|
Opieka nad emerytami, rencistami i osobami niepełnosprawnymi
|
B3
|
Bc
|
|
|
|
|
165
|
|
Inne akcje socjalne i imprezy kulturalne
|
B3
|
Bc
|
inne niż wymienione przy klasach 161, 163, 164
|
|
|
||||||||
|
17
|
|
|
Ubezpieczenia osobowe pracowników
|
|
|
|
|
|
|
170
|
|
Przepisy ubezpieczeniowe
|
B5
|
––––
|
instrukcje i przepisy ZUS, towarzystw i zakładów ubezpieczeniowych. Okres przechowywania liczy się od momentu utraty mocy prawnej aktu
|
|
|
|
171
|
|
Ubezpieczenia społeczne, deklaracje rozliczeniowe
|
B5
|
––––
|
|
|
|
|
172
|
|
Dowody uprawnień do zasiłków
|
B5
|
––––
|
np. zasiłków chorobowych, rodzinnych, pogrzebowych, itp.
|
|
|
|
173
|
|
Legitymacje ubezpieczeniowe
|
B5
|
––––
|
ewidencja, sprawy duplikatów, zwrócone legitymacje itp.
|
|
|
|
174
|
|
Emerytury i renty
|
B2
|
––––
|
wnioski. Okres przechowywania liczy się od daty przyznania renty lub emerytury bądź prawomocnego orzeczenia o odmowie
|
|
|
|
175
|
|
Ubezpieczenia zbiorowe
|
B10
|
––––
|
okres przechowywania liczy się od momentu wygaśnięcia umowy ubezpieczeniowej
|
|
|
||||||||
2
|
|
|
|
ŚRODKI RZECZOWE
|
|
|
|
|
|
20
|
|
|
Podstawowe zasady gospodarowania środkami rzeczowymi
|
A
|
Bc
|
do kategorii A zalicza się przepisy wydane przez własną jednostkę w zakresie zaopatrzenia i gospodarowania środkami rzeczowymi, a do kategorii B5 – opracowania zewnętrzne. Okres przechowywania liczy się od momentu utraty mocy prawnej aktu
|
|
|
||||||||
|
21
|
|
|
Inwestycje i remonty kapitalne
|
B5
|
Bc
|
dokumentacja dot. przygotowania, wykonawstwa i odbioru; przy czym dokumentacja techniczna obiektu przechowywana jest u użytkownika przez cały czas eksploatacji i jeszcze przez pięć lat od momentu jego utraty.
|
|
|
||||||||
|
22
|
|
|
Administracja nieruchomościami
|
|
|
|
|
|
|
220
|
|
Stan prawny nieruchomości
|
A
|
––––
|
dokumentacja prawna i Dokumentacja techniczna obiektów-kat. BE5
|
|
|
|
221
|
|
Udostępnianie i najmowanie własnych obiektów i lokali innym jednostkom i osobom
|
B5
|
–––
|
|
|
|
|
222
|
|
Najmowanie lokali od innych na potrzeby własne
|
B5
|
–––
|
okres przechowywania liczy się od daty utraty obiektu lub wygaśnięcia umowy najmu
|
|
|
|
223
|
|
Eksploatacja budynków i lokali
|
|
|
|
|
|
|
|
2230
|
Przygotowanie i realizacja remontów bieżących budynków, lokali i pomieszczeń
|
B3
|
––––
|
zlecenia, umowy z wykonawcami, kosztorysy, protokoły odbioru prac, faktury
|
|
|
|
|
2231
|
Dokumentacja techniczna prac remontowych
|
B5
|
––––
|
dokumentacja techniczna obiektu przechowywana jest u użytkownika przez cały czas eksploatacji i jeszcze przez pięć lat od momentu jego utraty
|
|
|
|
|
2232
|
Konserwacja i eksploatacja bieżąca budynków, lokali i pomieszczeń
|
B3
|
––––
|
korespondencja dot. konserwacji, zaopatrzenia w energię elektryczną, wodę, gaz, sprawy oświetlenia i ogrzewania, utrzymanie czystości, dekorowanie, flagowanie itp.
|
|
|
|
224
|
|
Podatki i opłaty publiczne
|
B10
|
––––
|
deklaracje, wymiary podatkowe, zwolnienia, itp. Z wyjątkiem dowodów księgowych
|
|
|
||||||||
|
23
|
|
|
Gospodarka materiałowa
|
|
|
dotyczy środków trwałych i nietrwałych
|
|
|
|
230
|
|
Zaopatrzenie materiałowe
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
231
|
|
Magazynowanie i użytkowanie środków trwałych i nietrwałych
|
B5
|
Bc
|
dowody przychodu i rozchodu, kartoteki ilościowo-wartościowe
|
|
|
|
232
|
|
Ewidencja środków trwałych
|
B10
|
–––
|
|
|
|
|
233
|
|
Ewidencja środków nietrwałych
|
B10
|
–––
|
|
|
|
|
234
|
|
Ewidencja osobistego wyposażenia pracowników
|
B5
|
–––
|
|
|
|
|
235
|
|
Eksploatacja i likwidacja środków trwałych i przedmiotów nietrwałych
|
B10
|
Bc
|
dowody przyjęcia do eksploatacji środka, dowody zmiany miejsca użytkowania środka, kontrole techniczne itp. Okres przechowywania liczy się od momentu upłynnienia środka.
|
|
|
|
236
|
|
Konserwacja i remonty środków trwałych
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
237
|
|
Dokumentacja techniczno-eksploatacyjna środków trwałych
|
B5
|
––––
|
opisy techniczne, instrukcje obsługi. Okres przechowywania liczy się od momentu likwidacji maszyny lub urządzenia.
|
|
|
|
238
|
|
Gospodarka odpadami (surowcami wtórnymi)
|
B2
|
Bc
|
|
|
|
||||||||
|
24
|
|
|
Źródła zaopatrzenia
|
B5
|
Bc
|
zamówienia, reklamacje, korespondencja handlowa
|
|
|
||||||||
|
25
|
|
|
Transport, łączność, infrastruktura informatyczna i telekomunikacyjna
|
|
|
|
|
|
|
250
|
|
Zakupy środków i usług transportowych, łączności, pocztowych i kurierskich
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
251
|
|
Ewidencja środków transportu
|
B10
|
––––
|
|
|
|
|
252
|
|
Eksploatacja własnych środków transportowych
|
B5
|
––––
|
karty drogowe samochodów, karty eksploatacji samochodów, przeglądy techniczne, remonty bieżące i kapitalne, sprawy garaży, myjni
|
|
|
|
253
|
|
Użytkowanie obcych środków transportowych
|
B5
|
––––
|
zlecenia, umowy o wykorzystaniu prywatnych samochodów
|
|
|
|
254
|
|
Eksploatacja środków łączności (telefonów, faksów, modemów, łączy internetowych)
|
B5
|
––––
|
w tym dokumentacja dot. konserwacji i remontów środków łączności
|
|
|
|
255
|
|
Organizacja i eksploatacja infrastruktury informatycznej i telekomunikacyjnej
|
B5
|
––––
|
|
|
|
||||||||
|
26
|
|
|
Ochrona obiektów, mienia. Sprawy obrony cywilnej.
|
|
|
|
|
|
|
260
|
|
Strzeżenie mienia własnej jednostki
|
B5
|
––––
|
plany ochrony obiektów, dokumentacja służby wartowniczej (harmonogramy dyżurów, dzienniki służby), przepustki, karty magnetyczne, ewidencja wydanych przepustek i kart magnetycznych, upoważnienia. Okres przechowywania liczy się od momentu utraty mocy obowiązującej planu.
|
|
|
|
261
|
|
Ochrona przeciwpożarowa
|
B5
|
––––
|
instrukcje, plany ochrony ppoż., protokoły kontroli, oświadczenia o przeszkoleniu ppoż., interwencje straży p.poż., itp.
|
|
|
|
262
|
|
Ubezpieczenia rzeczowe
|
B10
|
––––
|
m.in. ubezpieczenia od pożaru, kradzieży nieruchomości, ruchomości, środków transportu, itp. Sprawy odszkodowań. Okres przechowywania liczy się od daty wygaśnięcia umowy
|
|
|
|
263
|
|
Sprawy obrony cywilnej
|
B5
|
––––
|
|
|
|
||||||||
|
27
|
|
|
Przetargi i zamówienia publiczne
|
|
|
W ZAKRESIE CAŁEJ DZIAŁALNOŚCI URZĘDU, W TYM WYDATKOWANIA ŚRODKÓW FUNDUSZU PRACY
|
|
|
|
270
|
|
Ogólne zasady organizowania zamówień publicznych i przetargów
|
B10
|
Bc
|
do kategorii A zalicza się opracowania własne, a do kategorii B10 – opracowania zewnętrzne. Okres przechowywania liczy się od momentu utraty mocy prawnej aktu.
|
|
|
|
271
|
|
Dokumentacja zamówień publicznych
|
B5
|
Bc
|
w tym rejestr zamówień publicznych i przetargów; na dokumentację zamówień i przetargów składają się: wnioski, oferty, ogłoszenia, zapytania o cenę, specyfikacje, protokoły komisji, odwołania, korespondencja. Dla każdego zamówienia prowadzi się oddzielną teczkę.
|
|
|
|
272
|
|
Umowy zawarte w wyniku postępowania w trybie zamówień publicznych
|
B5
|
Bc
|
5 letni okres przechowywania liczy się od daty realizacji umowy
|
|
|
||||||||
3
|
|
|
|
EKONOMIKA
|
|
|
|
|
|
30
|
|
|
Podstawowe zasady ekonomiczno-finansowe
|
|
|
|
|
|
|
300
|
|
Przepisy prawne dotyczące rachunkowości, księgowości i obsługi kasowej
|
B10
|
Bc
|
przepisy zewnętrzne. Okres przechowywania liczy się od momentu utraty mocy prawnej aktu.
|
|
|
|
301
|
|
Przepisy prawne dotyczące rachunkowości, księgowości i obsługi kasowej dotyczące Funduszy Strukturalnych
|
B10
|
Bc
|
Jak w klasie 300
|
|
|
|
302
|
|
Własne ustalenia dotyczące systemu ekonomiczno-finansowego i plany kont
|
A
|
Bc
|
|
|
|
||||||||
|
31
|
|
|
Finansowanie.
|
|
|
PLANY, SPRAWOZDANIA I ANALIZY FINANSOWE – POR. KLASA 03
|
|
|
|
310
|
|
Obrót gotówkowy
|
B5
|
–––
|
plany i raporty kasowe (nie stanowiące dowodów kasowych), kopie asygnat i kwitariuszy, grzbiety książeczek czekowych i rozrachunkowych
|
|
|
|
311
|
|
Finansowanie i kredytowanie.
|
|
|
|
|
|
|
|
3110
|
Finansowanie własnej jednostki
|
B5
|
–––
|
m.in. korespondencja; plany finansowe i ich zmiany ujęte są w odpowiednich klasach w klasie 03
|
|
|
|
|
3111
|
Współpraca z bankami finansującymi i kredytującymi
|
B5
|
–––
|
m.in. korespondencja
|
|
|
|
|
3112
|
Finansowanie inwestycji
|
B5
|
–––
|
okres przechowywania liczy się od momentu rozliczenia inwestycji
|
|
|
|
|
3113
|
Przychody
|
B5
|
–––
|
własne dochody, przychody z dotacji, składek, pożyczki, itp.
|
|
|
||||||||
|
32
|
|
|
Księgowość budżetowa
|
|
|
|
|
|
|
320
|
|
Dowody księgowe
|
|
|
|
|
|
|
|
3200
|
Dowody księgowe BU
|
B5
|
–––
|
|
|
|
|
|
3201
|
Dowody księgowe z Funduszu Pracy
|
B5
|
–––
|
|
|
|
|
|
3202
|
Dowody księgowe z Europejskiego Funduszu Społecznego
|
B5
|
–––
|
|
|
|
|
321
|
|
Dokumentacja księgowa
|
B5
|
–––
|
księgi, rejestry, dzienniki, kartoteki kontowe, bazy danych księgowości
|
|
|
|
322
|
|
Rozliczenia
|
B5
|
–––
|
z dostawcami, odbiorcami, pracownikami, instytucjami ubezpieczeniowymi i podatkowymi
|
|
|
|
323
|
|
Windykacja należności
|
B5
|
–––
|
dokumenty związane z udowodnieniem zadłużeń i należności
|
|
|
|
324
|
|
Uzgadnianie sald
|
B5
|
–––
|
korespondencja
|
|
|
|
325
|
|
Ewidencja syntetyczna i analityczna
|
B5
|
–––
|
|
|
|
|
326
|
|
Kontrole kasy
|
B5
|
–––
|
|
|
|
||||||||
|
33
|
|
|
Rozliczenia płac
|
|
|
ZAŚWIADCZENIA O PŁACACH – POR. KLASA 123
|
|
|
|
330
|
|
Dokumentacja płac
|
B5
|
–––
|
dokumentacja źródłowa do obliczania wysokości wynagrodzenia; w kopie dokumentów, których oryginały kadry odłożyły do akt osobowych
|
|
|
|
331
|
|
Dokumentacja potrąceń z płac
|
B5
|
–––
|
zajęcia sądowe, podatki, składki, pożyczki, odszkodowania, kary, zaliczki, itp.
|
|
|
|
332
|
|
Listy płac
|
B50
|
–––
|
w tym listy premii, nagród, zasiłków, itp.
|
|
|
|
333
|
|
Karty wynagrodzeń
|
B50
|
–––
|
|
|
|
|
334
|
|
Rozliczenia składek na ZUS
|
B50
|
–––
|
|
|
|
|
335
|
|
Deklaracje podatkowe
|
B6
|
–––
|
m.in. PIT-y
|
|
|
|
336
|
|
Dokumentacja wynagrodzeń z bezosobowego funduszu płac
|
B5
|
–––
|
|
|
|
||||||||
|
34
|
|
|
Księgowość materiałowo-towarowa
|
|
|
|
|
|
|
340
|
|
Dowody księgowe
|
B5
|
–––
|
faktury własne i obce
|
|
|
|
341
|
|
Dokumentacja księgowa
|
B5
|
–––
|
karty ilościowo-wartościowe, analityczne, księgi, rejestry i inne
|
|
|
||||||||
|
35
|
|
|
Fundusze, środki specjalne
|
|
|
|
|
|
|
350
|
|
Zasady gospodarowania funduszami i środkami
|
A
|
Bc
|
|
|
|
|
351
|
|
Realizacja i wykorzystanie funduszy i środków własnych Urzędu
|
B5
|
–––
|
w obrębie tej klasy można dokonać podziału według poszczególnych funduszy (m.in. mieszkaniowy, socjalny, itp.) i środków
|
|
|
||||||||
|
36
|
|
|
Inwentaryzacja
|
|
|
|
|
|
|
360
|
|
Ogólne zasady inwentaryzacji
|
A
|
Bc
|
własne ustalenia
|
|
|
|
361
|
|
Wycena i przecena
|
B10
|
–––
|
arkusze kalkulacyjne środków trwałych, tabele amortyzacyjne
|
|
|
|
362
|
|
Spisy, protokoły i sprawozdania z inwentaryzacji i różnice inwentaryzacyjne
|
B5
|
–––
|
|
|
|
||||||||
|
37
|
|
|
Dyscyplina finansowa
|
|
|
|
|
|
|
370
|
|
Rewizja dokumentacji
|
A
|
Bc
|
analizy, protokoły i sprawozdania, wnioski biegłych, zarządzenia porewizyjne oraz ich realizacja, decyzje władz nadrzędnych
|
|
|
|
371
|
|
Inne sprawy nadzoru finansowego
|
B5
|
Bc
|
nie ujęte w klasach 370, 371
|
|
|
||||||||
4
|
|
|
|
OBSERWACJA RYNKU PRACY, PLANY, PROGRAMY, PARTNERSTWO NA RYNKU PRACY
|
|
|
|
|
|
40
|
|
|
Przepisy i zasady dotyczące działań na rynku pracy
|
B10
|
Bc
|
do kategorii A kwalifikuje się własne przepisy i ustalenia; do kategorii B10 przepisy zewnętrzne, przy czym okres przechowywania liczy się od momentu utraty mocy prawnej aktu lub przepisu
|
|
|
||||||||
|
41
|
|
|
Obserwacja rynku pracy
|
|
|
|
|
|
|
410
|
|
Analizowanie, monitoring, oceny lokalnego rynku pracy
|
A
|
Bc
|
dla każdej analizy, sprawozdania, oceny można założyć odrębną teczkę
|
|
|
|
411
|
|
Informacje o stanie i strukturze bezrobocia
|
A
|
Bc
|
|
|
|
|
412
|
|
Analizy rynku pracy pod kątem opiniowania zezwolenia na pracę cudzoziemcom
|
A
|
Bc
|
w tym korespondencja
|
|
|
||||||||
|
42
|
|
|
Plany i programy rynku pracy
|
|
|
|
|
|
|
420
|
|
Zewnętrzne plany działań na rzecz zatrudnienia
|
B5
|
Bc
|
krajowy lub regionalny
|
|
|
|
421
|
|
Projekty lokalne na rzecz rozwoju rynku pracy
|
A
|
Bc
|
dokumentacja dot. przygotowania i realizacji projektu
|
|
|
|
422
|
|
Programy promocji zatrudnienia i aktywizacji lokalnego rynku pracy
|
A
|
Bc
|
jak przy klasie 421
|
|
|
|
423
|
|
Udział w programach i projektach zewnętrznych
|
|
|
w tym ze środków Unii Europejskiej
|
|
|
|
|
4230
|
Wnioskowanie o udział w zewnętrznych programach i projektach
|
A
|
Bc
|
|
|
|
|
|
4231
|
Realizacja programów i projektów zewnętrznych
|
A
|
Bc
|
w tym rejestr
|
|
|
|
|
4232
|
Obsługa finansowa programów i projektów zewnętrznych
|
B10
|
Bc
|
z wyjątkiem sprawozdań (zob. klasa 4231); okres przechowywania liczy się od momentu ostatecznego rozliczenia projektu lub programu
|
|
|
||||||||
|
43
|
|
|
Partnerstwo na rynku pracy
|
|
|
|
|
|
|
430
|
|
Współpraca z instytucjami rynku pracy
|
BE5
|
Bc
|
do kategorii A należy zakwalifikować opracowania powstałe w wyniku współpracy oraz korespondencję merytoryczną, do kategorii B5 – pozostałe dokumenty. Dla poszczególnych organów i instytucji można zakładać odrębnie numerowane podteczki. Umowy i porozumienia – przy klasie 431
|
|
|
|
431
|
|
Umowy i porozumienia z instytucjami rynku pracy
|
A
|
Bc
|
|
|
|
|
432
|
|
Realizacja zadań z zakresu promocji zatrudnienia i aktywizacji zawodowej
|
|
|
|
|
|
|
|
4320
|
Otwarte konkursy ofert
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
|
4321
|
Oferty podmiotów zewnętrznych na realizację zadań z zakresu promocji zatrudnienia i aktywizacji zawodowej
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
|
4322
|
Umowy na realizację zadań z zakresu promocji zatrudnienia i aktywizacji zawodowej
|
B10
|
Bc
|
w tym monitoring wykonania umowy; okres przechowywania dokumentacji liczy się od momentu zakończenia realizacji zadania
|
|
|
|
|
4323
|
Obsługa finansowa realizacji zadań z zakresu promocji zatrudnienia i aktywizacji zawodowej
|
B5
|
Bc
|
okres przechowywania dokumentacji liczy się od momentu zakończenia realizacji zadania
|
|
|
||||||||
5
|
|
|
|
USŁUGI RYNKU PRACY
|
|
|
|
|
|
50
|
|
|
Przepisy i wyjaśnienia dotyczące świadczenia usług rynku pracy
|
A
|
Bc
|
do kategorii A kwalifikuje się własne przepisy i ustalenia; do kategorii B5 przepisy zewnętrzne, przy czym okres przechowywania liczy się od momentu utraty mocy prawnej aktu lub przepisu
|
|
|
||||||||
|
51
|
|
|
Pośrednictwo pracy
|
|
|
|
|
|
|
510
|
|
Pozyskiwanie ofert pracy i informacji o pracodawcach
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
511
|
|
Baza danych o pracodawcach
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
512
|
|
Oferty pracy
|
B5
|
-----
|
w tym ewidencja
|
|
|
|
513
|
|
Zwolnienia grupowe
|
B10
|
Bc
|
w tym rejestr
|
|
|
|
514
|
|
Osoby aktywnie poszukujące pracy
|
B10
|
Bc
|
w tym rejestr
|
|
|
|
515
|
|
Skierowania
|
|
|
skierowania na badania lekarskie przy klasie 534
|
|
|
|
|
5150
|
Skierowania do pracy
|
B2
|
-----
|
|
|
|
|
|
5151
|
Skierowania do doradcy zawodowego
|
B2
|
-----
|
|
|
|
|
516
|
|
Giełdy pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
||||||||
|
52
|
|
|
Usługi EURES
|
|
|
|
|
|
|
520
|
|
Międzynarodowe oferty pracy
|
B5
|
-----
|
w tym rejestr i korespondencja
|
|
|
|
521
|
|
Kwalifikowanie osób do pracy za granicą
|
B5
|
-----
|
|
|
|
||||||||
|
53
|
|
|
Poradnictwo zawodowe
|
|
|
|
|
|
|
530
|
|
Porady indywidualne
|
B5
|
-----
|
w tym rejestr
|
|
|
|
531
|
|
Porady grupowe
|
B5
|
-----
|
w tym ewentualnie rejestr
|
|
|
|
532
|
|
Karty usług doradczych
|
B5
|
-----
|
w tym rejestr
|
|
|
|
533
|
|
Udzielanie indywidualnych informacji zawodowych
|
B5
|
-----
|
w tym rejestr
|
|
|
|
534
|
|
Kierowanie do poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz do jednostek medycyny pracy
|
B5
|
-----
|
zlecenia badań, skierowania na badania, opinie, itp.
|
|
|
|
535
|
|
Baza danych informacji o zawodach na lokalnym rynku pracy
|
A
|
-----
|
|
|
|
|
536
|
|
Spotkania z młodzieżą szkolną
|
B5
|
-----
|
|
|
|
||||||||
|
54
|
|
|
Kluby pracy
|
|
|
|
|
|
|
540
|
|
Organizacja klubów pracy
|
A
|
Bc
|
|
|
|
|
541
|
|
Karty indywidualne uczestników
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
542
|
|
Dokumentacja zajęć grupowych
|
B10
|
Bc
|
|
|
|
|
543
|
|
Zaświadczenia o uczestnictwie w zajęciach
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
||||||||
|
55
|
|
|
Szkolenia
|
|
|
|
|
|
|
550
|
|
Plany działalności szkoleniowej i prognozy szkoleń
|
A
|
Bc
|
|
|
|
|
551
|
|
Dobór instytucji szkoleniowych i współpraca z partnerami rynku pracy
|
|
|
|
|
|
|
|
5510
|
Dobór instytucji szkoleniowych i współpraca z partnerami rynku pracy (osoby bezrobotne i poszukujące pracy)
|
B5
|
Bc
|
Oferty szkoleniowe, referencje, pisma firm, instytucji dotyczące szkolenia osób bezrobotnych i poszukujących pracy
|
|
|
|
|
5511
|
Dobór instytucji szkoleniowych i współpraca z partnerami rynku pracy (osoby niepełnosprawne bezrobotne i poszukujące pracy)
|
B5
|
Bc
|
Oferty szkoleniowe, referencje, pisma firm, instytucji dotyczące szkolenia osób niepełnosprawnych bezrobotnych i poszukujących pracy
|
|
|
|
552
|
|
Rekrutacja i dobór uczestników szkoleń
|
B5
|
Bc
|
Wnioski o skierowanie na szkolenie, badania lekarskie
|
|
|
|
553
|
|
Szkolenia indywidualne i grupowe
|
|
|
|
|
|
|
|
5530
|
Szkolenia indywidualne i grupowe finansowane z Funduszu Pracy
|
B5
|
Bc
|
w tym ewidencja szkoleń; na dokumentację dot. każdego szkolenia można założyć odrębną teczkę
|
|
|
|
|
5531
|
Szkolenia indywidualne i grupowe finansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego
|
Projekt (2004-2006) przechowywane do 2013r.
Projekt (2007-2013) przechowywane do 2017r
|
Bc
|
w tym ewidencja szkoleń; na dokumentację dot. każdego szkolenia można założyć odrębną teczkę
|
|
|
|
|
5532
|
Szkolenia indywidualne i grupowe finansowane ze PFRON
|
B5
|
Bc
|
w tym ewidencja szkoleń; na dokumentację dot. każdego szkolenia można założyć odrębną teczkę
|
|
|
|
554
|
|
Pożyczki na szkolenia
|
B5
|
Bc
|
udzielane bezrobotnym lub żołnierzom rezerwy
|
|
|
|
555
|
|
Renty szkoleniowe
|
B5
|
Bc
|
Dokumentacja dot. renty szkoleniowej pisma, wnioski, opinie
|
|
|
||||||||
6
|
|
|
|
INSTRUMENTY RYNKU PRACY
|
|
|
|
|
|
60
|
|
|
Przepisy i wyjaśnienia dotyczące instrumentów rynku pracy
|
A
|
Bc
|
do kategorii A kwalifikuje się własne przepisy i ustalenia; do kategorii B5 – przepisy zewnętrzne, przy czym okres przechowywania liczy się od momentu utraty mocy prawnej aktu lub przepisu
|
|
|
||||||||
|
61
|
|
|
Prace interwencyjne i roboty publiczne
|
|
|
|
|
|
|
610
|
|
Prace interwencyjne
|
|
|
|
|
|
|
|
6100
|
Prace interwencyjne finansowane z Funduszu Pracy
|
B5
|
Bc
|
wnioski o refundacje z załącznikami, umowy, korespondencja protokoły i notatki z kontroli, dokumentacja związana z kosztami przejazdu itp. (dokumentacja zawierająca pomoc publiczna kat. B-10)
|
|
|
|
|
6101
|
Prace interwencyjne finansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego
|
Projekt (2004-2006) przechowywane do 2013r.
Projekt (2007-2013) przechowywane do 2017r.
|
Bc
|
wnioski o refundacje z załącznikami, umowy, korespondencja protokoły i notatki z kontroli, dokumentacja związana z kosztami przejazdu itp. (dokumentacja zawierająca pomoc publiczna kat. B-10)
|
|
|
|
611
|
|
Roboty publiczne
|
B5
|
Bc
|
rodzaje dokumentacji jak przy klasie 6100
|
|
|
|
612
|
|
Prace społecznie użyteczne
|
B5
|
Bc
|
wnioski o refundacje z załącznikami, umowy, korespondencja protokoły i notatki z kontroli, itp
|
|
|
||||||||
|
62
|
|
|
Finansowanie staży, przygotowania zawodowego, stypendiów i szkoleń
|
|
|
|
|
|
|
620
|
|
Staże
|
|
|
|
|
|
|
|
6200
|
Staże finansowane z Funduszu Pracy
|
B5
|
Bc
|
wnioski o refundacje z załącznikami, umowy, korespondencja, protokoły i notatki z kontroli, dokumentacja związana z kosztami przejazdu itp.
|
|
|
|
|
6201
|
Staże finansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego
|
Projekt (2004-2006) przechowywane do 2013r.
Projekt (2007-2013) przechowywane do 2017r
|
Bc
|
rodzaje dokumentacji jak przy klasie 6200.
|
|
|
|
621
|
|
Przygotowanie zawodowe w miejscu pracy
|
|
|
|
|
|
|
|
6210
|
Przygotowanie zawodowe w miejscu pracy finansowane z Funduszu Pracy
|
B5
|
Bc
|
rodzaje dokumentacji jak przy klasie 6200
|
|
|
|
|
6211
|
Przygotowanie zawodowe w miejscu pracy finansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego
|
Projekt (2004-2006) przechowywane do 2013r.
Projekt (2007-2013) przechowywane do 2017r
|
|
rodzaje dokumentacji jak przy klasie 6200
|
|
|
||||||||
|
63
|
|
|
Dofinansowanie miejsca pracy
|
|
|
|
|
|
|
630
|
|
Dofinansowanie wyposażenia lub doposażenia miejsca pracy
|
|
|
|
|
|
|
|
6300
|
Dofinansowanie wyposażenia lub doposażenia miejsca pracy finansowane z Funduszu Pracy
|
B5
|
Bc
|
wnioski, umowy, korespondencja, protokoły i notatki z kontroli, itp
|
|
|
|
|
6301
|
Dofinansowanie wyposażenia lub doposażenia miejsca pracy finansowane Europejskiego Funduszu Społecznego
|
Projekt (2004-2006) przechowywane do 2013r.
Projekt (2007-2013) przechowywane do 2017r
|
Bc
|
wnioski, umowy, korespondencja, protokoły i notatki z kontroli, itp
|
|
|
|
|
6302
|
Dofinansowanie wyposażenia lub doposażenia miejsca pracy finansowane ze PFRON
|
B5
|
Bc
|
wnioski, umowy, korespondencja, protokoły i notatki z kontroli, itp
|
|
|
|
631
|
|
Dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej
|
|
|
|
|
|
|
|
6310
|
Dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej finansowane z Funduszu Pracy
|
B5
|
Bc
|
rodzaje dokumentacji jak przy klasie 6300
|
|
|
|
|
6311
|
Dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej finansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego
|
Projekt (2004-2006) przechowywane do 2013r.
Projekt (2007-2013) przechowywane do 2017r
|
Bc
|
rodzaje dokumentacji jak przy klasie 6300
|
|
|
|
632
|
|
Pożyczki dla osób niepełnosprawnych finansowane z środków PFRON
|
B5
|
Bc
|
rodzaje dokumentacji jak przy klasie 6300
|
|
|
|
633
|
|
Dofinansowanie kosztów pomocy prawnej, konsultacji i doradztwa
|
B5
|
Bc
|
rodzaje dokumentacji jak przy klasie 6300
|
|
|
|
634
|
|
Refundowanie kosztów szkolenia specjalistycznego pracowników zagrożonych zwolnieniem z pracy
|
B10
|
Bc
|
dotyczy pracodawców, którzy utworzyli fundusz szkoleniowy; rodzaje dokumentacji jak przy klasie 6300
|
|
|
||||||||
|
64
|
|
|
Pomoc finansowa bezrobotnemu w związku z podjęciem pracy
|
|
|
|
|
|
|
640
|
|
Finansowanie dodatków aktywizacyjnych
|
B5
|
Bc
|
wnioski, umowy, korespondencja, protokoły i notatki z kontroli, itp.
|
|
|
|
641
|
|
Finansowanie kosztów przejazdu
|
|
|
|
|
|
|
|
6410
|
Finansowanie kosztów przejazdu na szkolenia
|
B5
|
Bc
|
rodzaje dokumentacji jak przy klasie 640
|
|
|
|
|
6411
|
Finansowanie kosztów przejazdu do pracy
|
B5
|
Bc
|
rodzaje dokumentacji jak przy klasie 640
|
|
|
|
642
|
|
Finansowanie kosztów zakwaterowania
|
B5
|
Bc
|
rodzaje dokumentacji jak przy klasie 640
|
|
|
|
643
|
|
Finansowanie opieki nad dzieckiem do lat 7 lub osoby zależnej
|
B5
|
Bc
|
rodzaje dokumentacji jak przy klasie 640
|
|
|
|
644
|
|
Zwrotu kosztów badań lekarskich finansowanych ze środków Funduszu Pracy
|
B5
|
Bc
|
|
|
|
|
645
|
|
Zwrotu kosztów badań lekarskich finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
|
B5
|
Bc
|
|
|
7
|
|
|
|
REJESTRACJA BEZROBOTNYCH LUB POSZUKUJĄCYCH PRACY ORAZ USTALANIE PRAW DO ŚWIADCZEŃ
|
|
|
|
|
|
70
|
|
|
Przepisy i wyjaśnienia dotyczące rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy oraz ustalania praw do świadczeń
|
A
|
Bc
|
do kategorii A kwalifikuje się własne przepisy i ustalenia; do kategorii B5 przepisy zewnętrzne, przy czym okres przechowywania liczy się od momentu utraty mocy prawnej aktu lub przepisu
|
|
|
||||||||
|
71
|
|
|
Rejestracja bezrobotnych lub osób poszukujących pracy
|
|
|
|
|
|
|
710
|
|
Teczki bezrobotnych
|
B50
|
|
Karta rejestracyjna bezrobotnego, decyzje o statusie bezrobotnego, wnioski o przyznanie świadczeń, ustalenie uprawnień świadczeń, zgłoszenie do ubezpieczenia, oświadczenia bezrobotnego.
|
|
|
|
711
|
|
Teczki poszukujących pracę
|
B50
|
|
Karta rejestracyjna poszukującego prace, decyzje o statusie
|
|
|
|
712
|
|
Rejestracja bezrobotnych
|
B50
|
-----
|
w tym ewidencja w formie systemu informatycznego, która kwalifikowana jest do kategorii A
|
|
|
|
713
|
|
Rejestracja osób poszukujących pracy
|
B50
|
-----
|
w tym ewidencja w formie systemu informatycznego, która kwalifikowana jest do kategorii A
|
|
|
|
714
|
|
Rejestracja osób niepełnosprawnych jako bezrobotnych lub poszukujących pracy
|
B50
|
-----
|
w tym ewidencja w formie systemu informatycznego. Okres przechowywania liczy się od daty zakończenia sprawy
|
|
|
|
715
|
|
Rejestr odwołań od decyzji Urzędu
|
B10
|
-----
|
dokumentację odkłada się do teczki bezrobotnego
|
|
|
|
716
|
|
Rejestr wydanych zaświadczeń dotyczących bezrobotnych i osób poszukujących pracy
|
B5
|
-----
|
przy czym kopie zaświadczeń i nie odebrane oryginały kwalifikuje się do kategorii Bc
|
|
|
|
717
|
|
Informowanie jednostek zewnętrznych o osobach zarejestrowanych w Urzędzie
|
B2
|
-----
|
np. ZUS, Policję, GOPS
|
|
|
|
718
|
|
Legitymacje ubezpieczeniowe
|
B5
|
––––
|
ewidencja, sprawy duplikatów, zwrócone legitymacje itp.
|
|
|
|
719
|
|
Informowanie jednostek zewnętrznych o osobach niezarejestrowanych w Urzędzie
|
B2
|
-----
|
np. ZUS, Policję, GOPS, Wojsko
|
|
|
||||||||
|
72
|
|
|
Obsługa wypłat zasiłków
|
|
|
|
|
|
|
720
|
|
Listy wypłat zasiłków
|
B50
|
-----
|
|
|
|
|
721
|
|
Karty wypłat zasiłków
|
B50
|
-----
|
|
|
|
|
722
|
|
Rozliczenia składek na ZUS
|
B5
|
–––
|
|
|
|
|
723
|
|
Deklaracje podatkowe
|
B6
|
–––
|
m.in. PIT-y
|
|
|
|
724
|
|
Windykacja i egzekucja nienależnie pobranych świadczeń
|
B5
|
–––
|
|
|
|
|
725
|
|
Rozliczenia transferu środków na wypłaty zasiłków między krajami Unii Europejskiej
|
B5
|
–––
|
listy wypłat przy klasie 720
|
|
|
||||||||
|
73
|
|
|
Świadczenia dla rolników zwalnianych z pracy
|
|
|
|
|
|
|
730
|
|
Ustalanie uprawnień do świadczeń rolników
|
B5
|
-----
|
|
|
|
|
731
|
|
Obsługa finansowa świadczeń rolników
|
B5
|
-----
|
dokumentacja przelewów do KRUS
|
|
|
||||||||
|
74
|
|
|
Wpłaty na Fundusz Pracy osób zatrudnionych za granicą
|
|
|
|
|
|
|
740
|
|
Obsługa wpłat na Fundusz Pracy
|
|
|
|
|
|
|
|
7400
|
Listy wypłat
|
B50
|
-----
|
|
|
|
|
|
7401
|
Karty wypłat
|
B50
|
-----
|
|
|
|
|
741
|
|
Zaświadczenia o wpłatach na Fundusz Pracy
|
B2
|
-----
|
|
|
|
||||||||
|
Wytworzył:
Tomasz Wróbel
Udostępnił:
Wróbel Tomasz
(2007-09-27 12:29:33)
Ostatnio
zmodyfikował:
Wróbel Tomasz
(2007-09-27 12:46:06)